De uitvoering van het langverwachte rehabilitatieproject van de Van 't Hogerhuysstraat komt in een stroomversnelling. Het contract met aannemingsbedrijf Kuldipsingh Infra is woensdag ondertekend, waardoor de voorbereidingen voor de werkzaamheden direct kunnen beginnen.

Minister Stephen Tsang van Openbare Werken, Ruimtelijke Ordening (OWRO) bevestigt tegenover Starnieuws dat Kuldipsingh Infra woensdagmiddag het contract heeft ondertekend. De directeur van het ministerie verblijft momenteel in het buitenland en zal het omvangrijke contractdocument, dat uit enkele honderden pagina's bestaat, elektronisch ondertekenen en retourneren.

Volgens de minister is ook overleg gevoerd met de Inter-Amerikaanse Ontwikkelingsbank (IDB), die als financier bij het project betrokken is. De bedoeling is dat Kuldipsingh zo spoedig mogelijk met de werkzaamheden begint. Het aannemingsbedrijf is inmiddels gestart met de mobilisatie van materieel en personeel. Als alles volgens planning verloopt, kunnen de eerste werkzaamheden mogelijk al zondag van start gaan.

De ondertekening volgt een dag nadat de rechter het bezwaar van Baitali Group tegen de gunning van het project ongegrond verklaarde. Daarmee kreeg de Staat toestemming om de aanbestedingsprocedure voort te zetten en het project aan de winnende inschrijver, Kuldipsingh Infra, te gunnen.

Hoewel Baitali nog enkele juridische mogelijkheden heeft om tegen het vonnis op te komen, vormt de uitspraak vooralsnog geen belemmering voor de voortgang van het project. Met de contractondertekening is de procedure om de rehabilitatie van de Van 't Hogerhuysstraat uit te voeren officieel in gang gezet.

De aanpak van de Van 't Hogerhuysstraat geldt als een van de belangrijkste infrastructurele projecten in Paramaribo. De weg verkeert al geruime tijd in slechte staat en is een belangrijke verkeersader voor de hoofdstad.